Közel féléves előkészítő munka során ismertük meg az Áprily Lajos Főgimnázium, projektben részt vevő pedagógusainak és tanítványaiknak digitális kompetenciáit, szociális kapcsolódásaik jellemzőit, COVID-időszak alatti élményeiket és azok hatásait. Az eredmények figyelembevételével 2022 szeptemberében elkezdődtek a pedagógustréningek Brassóban.
Az első alkalommal élménypedagógiai tréningen dolgozott együtt és csiszolódott össze az alsós, felsős és gimnáziumi tanárokból álló pedagógus csapat. A Cifra Palota Egyesület trénereivel megvalósult 3 napos munka fókuszában az ítélkezés nélküli megfigyelés, az erőszakmentes kommunikáció állt, ehhez a fűszernövényekkel és agyaggal végzett munka biztosított tevékeny tapasztalati környezetet.
A tréningek kiemelt célja, hogy a pedagógusok saját megéléseik, megfigyeléseik alapján illesszék be a megtapasztalt módszereket a gyerekekkel végzett mindennapi munkába, ezek révén új, az aktuális helyzethez igazodó valós megoldásokat találjanak.