A Cifra Palota Egyesület 2022 tavasza óta szoros együttműködést valósít meg két partnerszervezettel az InterRegio Fórum Egyesülettel és az Áprily Lajos Főgimnáziummal (Brassó, Románia).
AZ ERASMUS+ uniós program keretében elnyert támogatással az
„Úton a blended rendszerű oktatás felé, online-offline jó gyakorlatok” projektünk valósul meg.
Fő célunk, hogy a pandémia okozta hatásokat, melyek jelentősen érintik és terhelik a köznevelést (általános iskolai korosztály) a lehető legfelkészültebben és legnagyobb nyitottsággal kezeljük.
A három partnerszervezet fő célja felmérni a jelenlegi online-offline oktatás állapotát:
- milyen hatása van, ha a gyermek hosszú „otthontanulós online” oktatásból újra bekerül az offline (tantermi) közegbe.
- A tananyag megfelelő elsajátításának hiánya hogyan követhető nyomon (otthoni dolgozatok, felmérések stb. hatékonysága).
- A fejlesztés vagy tehetséggondozás online lehetőségei pedagógus oldalról, ill a differenciált oktatás lehetőségei blended módszerben.
/Blended módszer: a hagyományos tantermi oktatás módszereit kombinálják az internet és a digitális média által nyújtott lehetőségekkel/
A projektben az Áprily Lajos Főgimnázium pedagógusainak alkalmuk nyílik részt venni:
- 10 alkalmas digitális kompetencia fejlesztésen az InterRégió Fórum Egyesület szervezésében,
- 10 alkalmas élménypedagógia workshopon a Cifra Palota Egyesület szervezésében.
A projekt során:
- sor kerül egy kérdőíves felmérés sorozatra és az eredmények kielemzésére (10 hónapon át tartó 2 szintű 3 lépcsős);
- publikálásra kerül egy minden érdeklődő számára elérhető „Jó gyakorlatok kézikönyv”
- a projekt végén egy záró konferencia disszeminációs céllal valósul meg.
A projekt közvetlen célcsoportja a projektbe kapcsolódott pedagógusok, közvetett célcsoport a diákjaik és a szüleik.
A projekt eseményeiről a továbbiakban ezen a felületen osztunk meg híreket.